MyMátra az új magyar közösségi bormárka

A Mátraiak összefogtak újra: debütált az első közösségi bormárkájuk: a MyMátra

Nyulasi Gábriel István írása

Az első lépést bemutattuk a rádióban!

Ősszel (2021-ben) jött a váltás és végre megújult az arculat. Fiatalos lett, modern és tényleg szép és kifejezően trendi! A kissé avítt öreg néne őzikéje logót lecserélték, de az őz motívum megmaradt. Meghívtuk a kompetens személyeket a stúdióba: Kovács Zita a Mátrai Borvidék elnöke és Szabó Orsolya a Progressive operatív igazgatója voltak a vendégeink és bemutatták a borvidéket érintő változásokat. Kortyoltunk három bort a következő három mátrai pincészettől: Bárdos Pince, Ákos Pince, Dominium Pince. Az alkalomról itt érhető el a podcast: katt ide!

Mindenki közösségi bor!

Mostanában mindenkinek közösségi bor kell! Lásd, Villány, Bükk, Neszmély, Pannonhalma, Velence Balaton, Szekszárd, Eger és még sorolhatnánk. Itt van a Mátra is, bejelentkezett szépen, lépésről lépésre haladnak, nem kapkodnak. Először egy ütős arculatot (2021. őszén) készítettek, aztán most itt van már a közösségi bor. 

Milyen legyen egy közösségi bor?

Természetesen finom, jellemző a borvidékre és készítse jópár termelő egyöntetű minőségben. Fogyasztóbarát legyen, hogy szépen levegyék a polcról, jól is nézzen ki emiatt is… Az egyik legfontosabbról nem szóltunk, jó neve is legyen, könnyen megjegyezhető, emblematikus, esetleg nemzetközi piacon is jó csengő. Lehet, Bálvány, Fuxli, #Neszmély, Könnyűvér, PH-érték, Balatonbor… Vagy legyen a Tiéd a Mátra vagyis mindenkié, tehát MyMátra… 

MyMátra, hol mutassuk be?

Szép teremben hivatalos résszel a sajtónak, kereskedőknek, barátoknak rokonoknak. Aztán eresszük rá a népet is, kóstolja bátran mindenki. A Stefánia Palota igazán impozáns körülményeket teremtett a kóstolónak. Szeretjük ezt a helyszínt ahová a BorJour már hazajár, évente többször is rendeznek itt borbemutatókat. Tehát a BorJour Mátrai Május rendezvényén találkozhattak először a borrajongók az új bormárkával.

Milyen bor a MyMátra?

Miről szól a MyMátra? Vagyis milyen kortyolni? Elsősorban egy könnyű, fehér, illatos cuveé, amelyen nem kell sokat gondolkodni magában vagy fröccsnek is használható. Mivel könnyű és friss, nem annyira a “szöszmötölő” kézműves borászatok bora, hanem inkább a nagyobb “technológiai” borászatok sajátja egyelőre. A klasszifikáció szerint a közösségi bornak minimum három illatos szőlőfajta házasításából kell állnia, amelyből egyik fajta aránya sem lehet kevesebb, mint 10%, és fajtánkként nem haladhatja meg a maximum 35%-t. Meghatározó szőlőfajták az Irsai Olivér, a Cserszegi fűszeres, a Muscat Ottonel, a Sárga Muskotály, valamint a Tramini, mely szőlőfajták arányának összesen minimum 70%-nak kell lenni a házasításban. 30% erejéig pedig házasítható hozzájuk a következő fajtákból: Sauvignon Blanc, Rizlingszilváni, Zöldveltelini, Zenit és Királyleányka. A mátrai illatos márka bora kizárólag reduktív elkészítéssel készülő csendes bor lehet, melynél hordóhasználat nem engedélyezett. Stílusában száraz, friss, közepesnél élénkebb természetes savszerkezet jellemzi, maximum közepes test és közepes alkoholtartalom. Aromáiban az elsődleges primőr gyümölcsök, virágos, enyhén parfümös jegyek dominálnak, melyek a borvidékre jellemző, részben vulkanikus talaj adta ásványos karakterrel egészülhetnek ki.

A bormárka nem titkolt célja

Természetesen az, hogy eladják és virágozzék általa a borvidék, ezentúl még a fiatalokban van a remény. A közösségi bor célja megmutatni a borvidék illatos fehér szőlőfajtáinak sokszínűségét, és ezáltal megszólítani elsősorban a fiatal borkedvelő közönséget.

A rendezvényen készült további képek itt!

Külsőleg a MyMátra

Mindenki más címkét kapott és mégis hasonlót. A stilizált gyümölcsök, virágok, az aromatika jelenik meg a címkéken. Minden bor kapott egy egyéni rá jellemző szlogent, például az Ákos Pince: Az én Mátrám gyümölcsös! A Bárdos Pincénél: Az én Mátrám ezerarcú! A már említett pincészeteken kívül a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok, Sol Montis Borászat, Nyilas Birtok, Kovács Pincészet az első fecskék. Sok sikert kívánunk a Mátrának, az elő közösségi borának, reméljük, hogy jövőre még több pince fog MyMátrát palackozni!

(Ha tetszett a cikkünk, és érdekelnek a magyar borok, sörök, pálinkák, koktélok (#italok) alkalmanként gasztronómiával, (#ételek) és mindenféle kapcsolódással (#kultúra) és nemzetközi kitekintéssel és szeretnél értesülni további hírekről, eseményekről, játékokról, egyedi beszámolókról, akkor csatlakozz Az ihatóbb Magyarországért közösségéhez (vagyis lájkolj minket) a facebookon: ide klikkelve! )