A Business Wine a Gresham Palotában is otthon volt…

2015. április 21. – Nyulasi Gábriel István

2015. április 18-án 17 órakor került sor a Gresham Palota Andrássy termében a Business Wine kezdőprogramjaként a szakmai megnyitóra, amelyről részletesen beszámolunk. A pompás Gresham Palota ideális helyszínnek bizonyult, a kiállítók és a látogatók egyaránt élvezettel töltötték el az időt a patinás falak között. A Lánchídra néző bejáratnál álltak a futurisztikus BMW-k, melyekkel sok-sok közös képet készítettek az autók rajongói. A kommunikációért a Samsung cégcsoport felelt, bemutatták az S6-os telefonjukat a helyszínen. Ismét nem csalódott, aki ellátogatott az aktuális Business Wine rendezvényre.


Kattints ide a rendezvényen készült többi képért!

Gazdig Gergő a Terroir Consulting vezetője és a Business Wine sorozat főszervezője a résztvevő kiállítók köszöntése után ünnepélyes keretek között átadta az egri Besenyei Borháznak a Terroir Consulting által készített kereskedelmi tervét. A pincészet a tavaly indított pályázaton lett nyertes, melynek a célja a Magyarországon tevékenykedő kis- és közepes méretű borászatok kereskedelmi és marketing hatékonyságának fejlesztése volt. A nyertes pályázó komplex szolgáltatás csomagot kapott.
A Terroir Consulting a további hatékony marketing kommunikáció fejlesztése érdekében elindítja a Borászatok Üzleti kurzusát. A kurzus egy olyan interaktív képzést nyújt a borvállalkozások képviselőinek, mellyel válaszokat kaphatnak arra, hogy miképpen tegyék sikeresebbé cégüket.

Szilágyi Imre a Borterasz.hu csapata nevében üdvözölte a megjelent vendégeket. A Borterasz elkötelezett híve a szabad borkereskedésnek. Több mint 120 pincészettel állnak kapcsolatban és évről-évre folyamatosan bővítik a kínálatot. A csapat üzleti filozófiája, hogy a borfogyasztó közvetlenül a regisztrált pincészetektől vásárolja meg a bort. Ezért is érdemes a borászatoknak regisztrálni a Borterasz.hu-ra, amivel felpörgethetik boreladásaik forgalmát. A direkt kontakt lerövidíti a bor útját a fogyasztóhoz, a webshop ráadásul kiváló szállítási feltételekkel működik.

Szilágyi Imre bemutatta a Business Wine rendezvényen már működő újdonságát, mely a QR-kódos közvetlen kapcsolatteremtést teszi lehetővé. Ma már az okos telefonok széleskörű elterjedésével a fogyasztók szélesebb körű eléréséhez hozzátartozik ez a szolgáltatás. A QR-kódot a japán Denso Wave cég fejlesztett ki és jelentése Quick Response, azaz gyors válasz. Ez az igazi online webshop, a gyors válasz a fogyasztónak, mellyel pár kattintással, már hozzá is juthat a borrajongó kedvezményes áron a kiszemelt tételéhez.

Gazdig Gergő a sajtótájékoztató végén biztosította a megjelenteket, hogy a nagy sikerre való tekintettel folytatódik a Business Wine rendezvénysorozat. Az eddig megtartott három rendezvény igazolta az elvárásokat, hogy szükség van a Bor és az Üzlet új típusú kapcsolatára. Sikerült megszólítani új réteget a borkóstolás világában, ami szintén előnyös a kiállító borászatok számára.

A borászatok jó borokkal készültek szinte minden standnál akadt néhány kivételes tétel. A villányi Linbrunn Pincészetnél a 2013-as Syrah arányai most már teljesen kisimultak. Emlékszem, amikor még hordómintaként kóstoltam egy rádióműsor alkalmával a bor teljesen kusza, zabolátlan, fésületlen volt. Ennek ma már nyoma sincs, a bor kipihente a palackozás fáradalmait és egy nagyon szép egyensúllyal és fajtajelleges szilvás, vörösbogyós, borsos illat és zamat összképpel hódítja meg a fogyasztót. Nem egy robusztus nehéz tétel, inkább izmos a textúra, inni is jó!

Ki hallott a Bükkről? Jó vannak ott hegyek, meg ott van Miskolc mindent mit adhatott a BAZ megyei érzés. Ám arról kevesen tudnak még, de van ott borkultúra nem is akármilyen, van Legény (bükki Zweigelt) és kétszer450 (ami nem egy mellimplantátum vagy benzines pöfögő köbcentije) zweigelt. Mindez Sándor Zsolt Pincészetének köszönhető, akinek a présháza valóban Miskolcon van és a borai egyre nagyobb sikert érnek el a hazai fogyasztók körében. A Bükki borvidéket fel kell támasztani és ez úgy néz ki, hogy sikerül is. Most a 2013-as Kétszer450 Zweigelt volt a kedvencünk, áfonya, szeder, érett eper az egész bor meleg karakterű, szépen integrálódott hordó. Organikus gazdálkodás, szűretlen tétel, mintegy 338 napig érlelődött a másodtöltésű hordókban.

Angyalékat, pontosabban az Angyal Borászat és Szőlőbirtokot már régóta ismerjük. Boraik szépek, tiszták, megbízhatóak, ne keressünk bennük öblös mélységeket, kézműves pilinckázásokat. Nem erről szólnak, hanem a tudatosan elkészített, hozza a formáját borokról, amelyeket mindig kipattinthatsz. A nem csavarzáras tételeik azért már kezdenek ott lenni komplexitásban. Ám most a Csodáról fogunk szólni, amely kiemelkedik az Angyal szortimentből. Új ruhát is kap ez a 2008-as 5puttonyos aszú, gyönyörű aranyhímzés kerül rá a címkére, igazán elegáns lesz az új külső. Az Angyalék amúgy is adnak a külcsínre, hiszen most már egy éven belül vagy a harmadik címkearculati változtatást hajtják végre. A 2008-as bor gyönyörű savgerinccel, érett, aszalt gyümölcsökkel, mozgékony édességgel leveszi a lábáról a fogyasztót. Főleg ha Dóri kínálja, aki az Angyal Pincészet már-már hivatalos arca.


Kattints ide a rendezvényen készült többi képért!

Még hogy a Kunságon nem lehet jó bort készíteni? Ezt már több pincészet megcáfolta és ezt teszi a strázsahegyi Lukácsy Pincészet is. Monorra mindenkinek ki kellene látogatni, hiszen szinte még közelebb van Budapesthez, mint Etyek. A Lukácsy Pincészet családi vállalkozás, amelyet már generációk óta művelnek. Ezúttal a rozéjukkal kötöttem mélyebb barátságot, de alkotnak még rajnai rizlingben és a ritka jubileum 75-ben is kóstoltam tőlük emlékezetes tételt. A rozéjuknak szép teste van, kapott még egy kis füstöt is, egy részét barrique hordózták. Jövőre is (ha nem fogy el) még talpon maradhat!

A Business Wine sorozat legközelebb május 23-án jelentkezik, ezúttal a Pesti Vigadóból.