Újabb élettörténet könyvbe keretezését üdvözölhettük nemrég a borászvilágban. Megjelent ugyanis mind a köztudatban, mind a könyves boltok polcain Kovács Nimród, a méltán híres egri borászat tulajdonosának eddigi lépéseit taglaló kötet.
A könyv címe: Jó pincér voltam… Az elnevezés a kezdeti nehézségek és az azokat követő üzleti karrier közti távolságot hivatott kifejezni. Természetesen arra is utal, hogy Nimród és a bor a vendéglátós pályán tett szert életre szóló barátságra. A szavakat, gondolatokat és sztorikat László Ágnes foglalta kemény fedelek közé, kinek profi írói, újságírói kvalitása minden érzelmet és élethelyzetet megszólaltat „interjúalanyaival”.
A könyvben őszinte szavak esnek Nimród minden kezdeti cselekedetéről, gondolatairól és terveiről. A történet a budapesti VII. kerületi lakás elhagyásától indul, majd végig repít minket egy olaszországi menekülttáboron át egyenesen az Amerikai Egyesült Államokba, honnan is elindult a sikert sikerre halmozó „Nimródi karrier”. Valós emóciókat ismerhetünk meg a tulajdonolt new york-i reklámügynökségekről, a kábeltelevíziós világról, a Discovery Chanel megalapításáról, az HBO magyarországi sugárzásáról, valamint a UPC közép-európai vezetéséről, és végül a beteljesedés, a saját borászat megtestesítéséről. A műben nem csak az üzleti titkokba, hanem a magánéleti mozzanatokba is betekintést nyerhetünk.
A leírást Nimród idézetei, és a saját gyűjteményéből származó fotók teszik még személyesebbé. Hőn áhított vágya is tisztává válik előttünk. Célja, hogy borászati tevékenységeiből fakadóan egy szép napon úgy emlegessék, mint Eger büszkesége.
„Hiszek abban, hogy ebből a borászatból három éven belül világszinten is elismert borászat lesz. Kis méretben ugyan, de minőségben, elismertségben nagyok leszünk” Kovács Nimród
A könyv megrendelhető: ideklikkelve
A cikk borítóképe: Fotó: Gergely Bea (forrás: Kossuth Kiadó)