A szekszárdi Twickel Szőlőbirtok a közelmúltban egy online borfogyasztási szokásokat vizsgáló kutatást végzett
A közösségi médiát használók borfogyasztási szokásai
A közösségi médiát is használó magyarok hetente egyszer fogyasztanak bort, akkor is inkább a száraz vörösbort választják. A legkedveltebb a cabernet sauvignon, a rozé küvé és a merlot. Borszaküzletben legalább annyian vásárolnak, mint szupermarketben, legritkábban azonban borkimérésben szerzik be a bort. Csak minden 4. ember hozza meg döntését az ár alapján, de a többség ajándéknak a prémium kategóriás borokat választja – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.
A közösségi médiát is használó magyarok borfogyasztási szokásait mérte fel a Twickel Szőlőbirtok nem reprezentatív, online, országos kutatással. Az eredmények azt mutatják, hogy a Facebookozó magyarok egyharmada hetente fogyaszt bort, minden ötödik ember azonban csak ünnepek alkalmával, és csak minden tizedik ember fogyaszt naponta vagy kétnaponta.
Habár a sztereotípiák szerint a nők szeretik az édes, fehér borokat, és az online kutatást kitöltő válaszadók majdnem fele nő volt, ennek ellenére a közösségi médiát használók jelentős többsége (60,7%) a vörös bor és 46,3%-a a száraz változat mellett tette le a voksát. A fehér bor (21,6%) és a rosé (17,6%) kedveltsége jóval elmarad a vörösé mögött, ahogy csak minden ötödik ember választotta az édes vagy a félédes, és csak a megkérdezettek 13,9%-a a félszáraz bort.
A megkérdezettek társaságban leginkább a cabernet savignon (16,2%), a rosé cuvee (15,6%) és a merlot (13%) borfajtát fogyasztják, de kedvelik még a kékfrankost, a bikavért és az olaszrizlinget is. Az első korty bor ízét a legtöbben azzal a jelzővel írják le, hogy „zamatos”, „gyümölcsös” vagy „finom”.
Az online kutatás egyik érdekes eredménye, hogy a közösségi média használók szinte ugyanolyan arányban szerzik be a bort borszaküzletben (44,2%) és borászatban (25,2%), mint szuper- (44%) és hipermarketben (29,7%), hívja fel a figyelmet Báró Twickel György, a Twickel Szőlőbirtok tulajdonosa. A webshop azonban egyelőre még nem olyan népszerű (6,9%), mint ahogy az internetezők számának dinamikus emelkedéséből gondolnánk, és legritkábban (3,3%) borkimérésben vásárolnak a megkérdezettek. A többség alkalmakra, ajándéknak a prémium kategóriás borokat veszi le a polcról; és a magasabb árkategóriájú borokat arányosítják a minőséggel. Igazán reményt keltő, teszi hozzá a borászat tulajdonosa, hogy a közösségi médiát használók borválasztása egyre tudatosabb, és a minőség felé mozdul el: csak 25,2% hozza meg döntését az ár alapján.
Twickel Szőlőbirtok Kft.
A Twickel család 1993-ban vásárolta meg a Szekszárdi Borkombinátot, majd Liszt pincészet néven vezette be a piacra. A 200 hektáros Twickel Szőlőbirtok jelentős beruházások révén az elmúlt 25 évben az ország egyik meghatározó borászatává vált. Négy borcsaládjának köszönhetően mindenki megtalálja az egyéniségéhez és az alkalomhoz legjobban illő bort, a Twickel Liszt a mainstream, a Twickel Kajmád a prémium, a Twickel Zichy borok pedig a szuperprémium kategóriában keresettek. A Twickel Baronesse borcsalád pedig a legkülönlegesebb Twickel ikon borokat foglalják magukba. Zichy Mária Terézia grófnő adott nevet a Liszt pincészetnek 1993-ban, a család Liszt Ferenccel való barátságának tisztelete jeleként, halála után fia, Báró Twickel György az európai és hazai trendeknek megfelelően a borászatot a tulajdonosról nevezte el, 2010-ben kiválva a Szekszárd Zrt-ből Twickel Szőlőbirtok Kft. néven vitte tovább a céget. A Twickel Szőlőbirtok felelősen gondolkodó vállalkozásként fontosnak tartja a társadalmi szerepelvállalást is, ezért Báró Twickel György édesanyja előtt tisztelegve létrehozta a Twickel-Zichy Mária Terézia Alapítványt, mely többek között Jószolgálat-díj pályázatával a különböző szociális területeken tevékenykedő személyek és szervezetek, valamint az önkéntes segítők és civil közösségek számára nyújt évről évre elismerést.
(sajtóanyag alapján készült)