Bor 24 forintért? – Fapados Furmint Február

A Bar24 webshop jóvoltából 24 Ft-os Furmintot vehettél…

Nyulasi Gábriel István írása

Marketing akció 10.000.000 forintért?

Az megvan, hogy Párizsba elrepülhetsz 1568 forintért? Kicsit így éreztük magunkat, amikor megláttuk a 24 forintos boros akciót. A Juliet Victor 2017-es birtok Furmintot a Bar24 online borbár 24 forintért kínálta február 11-én. Nem véletlen a fapados hasonlat, mert a Juliet Victor Birtok tulajdonosa a Wizz Air-légitársaság tulajdonos/vezetője Váradi József. Valentin napi akció pár kattintásért és 24 forintért. Hozzájutnak az e-mail címedhez és telefonszámodhoz, de ez ugye nem nagy ár egy jó furmintért? 2000 palack bort dobott be az akcióba a Bar24 marketinggépezete, ne feledjük, hogy webshop is Váradi József tulajdona. (Önköltségi áron a marketing akció természetesen nem kerül 10 millió forintba) Egy ember egy palack bor, persze némi kreativitással mozgósítva a család összes mobilját (az átvételi ponton láttunk karton borral távozókat) ezt meg lehet fejelni pár palackkal. A pincészet hátteréről: katt ide!

Kezünkben a 24 Ft-os bor...

Kezünkben a 24 Ft-os bor…

Gigantikus sorokat vizionáltunk…

Aki 24 forintért megvesz egy furmintot lehet, hogy vesz hozzá még pár dolgot a webshopból. Ám nem annyira valószínű, hogy az aprópénzért vett borhoz 2000 forintos szállítási költséget választana. Inkább elzarándokol a Bar24 webshop telephelyére, (hétköznap 10-16 óráig) hogy átvegye a borát. 2000 palack bor és még Valentin nap előtt szeretted volna személyesen átvenni. Azt gondoltuk, hogy pénteken 15 és 16 óra között tömegjelenetek fognak kialakulni. Legalább 500 ember fog sorba állni a szibériai fagyban. És nem! A megadott címen a kaputelefonba susogva a “Jónapot, a borért jöttem” jelmondatra rögtön a recepcióra lehetett jutni. Itt már felkészülten várták a szerencsés vásárlókat a cég munkatársai. A négyjegyű rendelési szám bemondása és névegyeztetés után egy aláírást követően máris a kezedben volt a bor. Félelmeink szerencsére teljesen alaptalanok voltak, egy-két perces várakozás után jutottunk hozzá az áruhoz.

frissen átvéve

frissen átvéve

Milyen ez a bor? 

Impozáns a palack, a megszokott tokaji, az aszús palack 0,75 literesre duzzasztott mása. Már az aranyfényű kapszula is többe kerül, mint a vásárlási ára. Az elegáns címke is azt szeretné sugallni a fogyasztó felé, hogy itt prémium minőséget tart a kezében. Essék szó a főszereplő beltartalmáról is: Juliet Victor száraz Birtok Furmint 2017 – pohárba töltve szalmasárga, tükrösen tiszta, ahogy azt elvárja az ember. Orrban fás vanília, citrusok variációi, kicsi ásvány, némi körte és mogyoró. Nem túl intenzív és áradó illat, inkább a visszafogott és elegáns verzió. Szájban, ami a legdominánsabb az a savak játéka, masszív, szikáran uralja a bort. A savak nem fogzománc oldók, de azért barátságosnak sem neveznénk őket. Ezért azt ajánljuk, hogy valamilyen ételt készíts mellé, ha bontásra kerül a bor. Közepes a test, az alkohol a határon mozog, érzékenyebbeknek lehet, hogy kicsit sok. Amit illatra megtapasztaltunk, azt nagyjából zamatban is visszakapjuk, citrusos vonulat, vanília, körte, jobbára a neurálisabb, savhangsúlyos furmintok táborát erősíti a tétel. A palackon ott van a Decanter 2020-as plecsnije a 92 pontról. Mi most nem éreztük benne ezt a minőséget, nálunk megállt úgy 84-85 pont körül. A kóstolás szubjektív műfaj, kíváncsiak vagyunk a többi vásárló tapasztalaira is! Hogy megér-e 5000 forintot a bor? Jó, 24-et biztos, de ötezerért kicsit több egyediséget, fineszt vár a fogyasztó. A pincészet dűlőszelektált tételei 8000 Ft körül vannak, talán ezek is egy kicsit feljebb vannak pozícionálva. Megint más kérdés, hogy sikerül-e ennyiért eladni őket…   

hátulról…

Ártalmasak az ilyen marketing akciók?

Kialakult néhány fórumon némi polemizálás erről az akcióról. Egyesek szerint egyenesen károsak az ilyen akciók, torzítják a piacot, negatívan befolyásolják a fogyasztói tudatot. Szerintünk költséges marketing, a fogyasztónak ez olyan, mint a talált pénz, könnyen jön és könnyen megy. Hogy a 2000 körüli vásárlóból mennyien lesznek majd visszatérő vevők, ez jó kérdés. Nem hisszük, hogy túl sokan lennének, a többség inkább visszatér majd a jól bevált szupermarketek polcai közé. Inkább a figyelemfelkeltésben látjuk az akció erősségét, a hatását majd később tudja lemérni a webshop és a márka. A 10 millió forintos akció a vásárlóknak mindenképpen megérte, kijelenthetjük, hogy ilyen még tényleg nemigen volt a hazai boréletben. Most leginkább az a régi vicc jut eszünkbe: Hogyan lehet a borból milliomossá válni? Úgy, hogy előtte milliárdos voltál…

(Ha tetszett a cikkünk, és érdekelnek a magyar borok, sörök, pálinkák, koktélok (#italok) alkalmanként gasztronómiával, (#ételek) és mindenféle kapcsolódással (#kultúra) és nemzetközi kitekintéssel és szeretnél értesülni további hírekről, eseményekről, játékokról, egyedi beszámolókról, akkor csatlakozz Az ihatóbb Magyarországért közösségéhez (vagyis lájkolj minket) a facebookon: ide klikkelve! )