TELEKI arculatváltás – Van idő a gólörömre!

A TELEKI bormárka újjászületett, bemutatták az új arculatot – Mindig van miről mesélnünk…

TELEKI, emelni a borkultúra színvonalát

A TELEKI megújulásának hivatalos bemutatójára a Hotel Nemzeti Budapestben került sor szakmai közönség előtt. Bemutatkozott az új arculat, elindult egy új fejezet a márka életében, mellyel nemcsak saját, hanem az egész honi borkultúra színvonalát igyekeznek emelni. 2018-ban is volt a brandnek egy bormarketing fogása: katt ide!

Nyulasi Gábriel István írása

Harcsa Beáta, stratégiai és marketing igazgató nyilatkozott a Teleki Pincészettől.

Miért pont most került sor az arculatváltásra, miért ez a nyári időzítés?

Egyrészt, már több éve a régi címkékkel forgalmaztuk a borokat és időszerűnek éreztük, hogy megújuljon az egész portfólió. Kialakítottuk a Teleki márkának az alapkoncepcióját, amit felvázoltunk a “tartalmas beszélgetések”. Ennek megfelelően szerettünk volna egy új címkesorozatot, illetve ezzel egy időben a portfóliót leegyszerűsíteni. Kialakítani a fő szegmenseket, ezzel harmonizáló címkéket bevezetni. Kész voltunk már a 2023-as év végére is, de megvártuk az üvegvisszaváltási rendszer életbelépését.

A történetmesélés az egész új arculat lényege?

Igen a történetmesélés a tartalmas beszélgetések, amikor leülünk egy pohár bor mellé, az összehozza az embereket, kapcsolatokat teremt. Minél inkább belemerülünk ezekbe a beszélgetésekbe, annál mélyebb tartalmak, kapcsolatok tudnak születni.

A TELEKI ezt szeretné reprezentálni, támogatni és egyben inspirálni ezért is van, hogy minden egyes címkével történeteket mesélünk el. Több, mint harminc történetet mesélünk el…

Hogyan születtek ezek a történetek?

Abszolút az élet adta őket, mindenki behozta az inspirációt, amit gondolt. Kiválasztottuk azokat az alkalmakat, például a klasszikus borokon egy gólöröm, egy menyegző, egy pincetúra… Ezek a dolgok, amelyekhez a borok jól kapcsolhatóak és ezekről írtunk történeteket. A brand manager, Szőnyi Barbara tollából keltek életre a történetek, ő írta meg őket. 

Nem tartasz attól, hogy esetleg túl sok szöveg került a címkékre, ami a fogyasztókat nem annyira mozgatja meg? 

Ezek a sztorik a címkéken nagyjából egy paragrafus terjedelműek. Azt gondoljuk, hogy ezt még szívesen elolvassák az emberek. Úgy vannak a történetek megfogalmazva, hogy aki belekezd az kíváncsi a végére is. 

Viniczai Sándor és Csiki Sándor

Ez egy sorozatnak mondható, kapcsolódnak egymáshoz a történetek?

Olyan szinten kapcsolódnak egymáshoz, a Teleki az összekötő kapocs, de különböző pillanatokról beszélünk. Mindegyiket hasonló stílusban foglaljuk össze és hasonló módon írunk róla. A történetek utalnak magára a borra amin a címke van, de elmeséli a pillanatokat is. 

Soroljuk fel a TELEKI portfolió szegmenseit, miből áll az új család… A TELEKI szortimentben a classicus, premium és super premium kategóriájú borok mellett a pezsgő is megtalálható.

A belépő szegmenst TELEKI Válogatás néven találhatjuk meg. Üde fehérborok, gyümölcsös rosék, reduktív vörösek tartoznak ide, melyek hordozzák a fajtajellegeket és kacérkodnak a gondolattal, hogy segítenek megélni,feleleveníteni a mindennapok nem mindennapi pillanatait.

A prémium szegmens beszédes neve TELEKI Inspiráció. Ezek a tételek bármikor képesek egy-egy borjeggyel valamilyen kellemes asszociációt felvillantani az emberben. Könnyített prémium vörösek, komplexitásukban érződik a fajta, a talaj és a hosszabb érlelés.

A portfólió csúcsa, legexkluzívabb kategóriája a TELEKI Tradíció, mely az őszinte, bensőséges, valódi kapcsolódásokhoz való. Kézzel szüretelt, hordózott, nagy formátumú, kifinomult vörösborok, melyek a legkülönlegesebb pillanatokat hivatottak támogatni.

A pezsgők esetén a közös ünneplés az összekötő erő, így minden nagy eseményhez, emlékezetes momentumhoz, mérföldkőhöz társul a TELEKI pezsgő.

Harcsa Beáta és Szőnyi Barbara

A KŐVILLA – mely meghatározó épülete a pincészetnek – önálló márkaként, de a TELEKI kötelékében saját vonalat képvisel a szortimenten belül. Kimagasló minőségű tételek alkotják,melyek eleganciájukkal, bájukkal a HoReCa szektor és a borboltok főszereplői.

TELEKI, új márkaembléma

A portfóliót és a tételek mögötti gondolatiságot az új márkaembléma is reprezentálja, mely egy ujjlenyomatot, egy nyitott könyv oldallapjait, egy dűlőablakot formáz, míg a keretet egy stilizált „T” betűből kialakított erőteljes, pajzsszerű motívum biztosítja. Az új logó reflektál a folytonosságra, a gondolatok áramlásra, a régi-új történetek
szövetére.

Ódor Gábor interjúzás közben

Legyen idő a gólörömre!

Kíváncsiak vagyunk, hogy az új arculat milyen hatással lesz a TELEKI borcsaládra. Mindenesetre most már van borunk a gólörömre, ott van a sztori a címkén. Legyen sok helyzet és sok gól, legyen időnk a gólörömre, hiszen meg kell állni és ünnepelni és kortyolni jókat! Ünnepeljük együtt a győzelmeket egy szép gyümölcsös TELEKI Portugieser borral!

(Ha tetszett a cikkünk, és érdekelnek a magyar borok, sörök, pálinkák, koktélok (#italok) alkalmanként gasztronómiával, (#ételek) és mindenféle kapcsolódással (#kultúra) és nemzetközi kitekintéssel és szeretnél értesülni további hírekről, eseményekről, játékokról, egyedi beszámolókról, akkor csatlakozz Az ihatóbb Magyarországért közösségéhez (vagyis lájkolj minket) a facebookon: ide klikkelve! )