Minden időben Badacsony! Ősztől tavaszig Gasztrohegy!

Minden hónapban valami terítékre kerül a Badacsonyban, most jönnek az Év végi disznóságok: december 28-30.

Az előző beharangozónk a témában elérhető itt!

A legaktívabb vidéki gasztroboros csomópont

Ha lehetne díjat osztani, hogy kik azok, akik a magyar borkultúra és gasztronómia közös egén szinte folyamatosan fénylő csillagként ragyognak, lenne rá biztos jelöltünk. Vagyis erőteljes közösségi összefogással újra és újra kitalálnak valamit, amivel előrébb viszik a térséget, ráirányítják magukra a reflektorfényt. Nos, ez a Balaton és benne a Badacsony! Mindez nem öncélú magamutogatás vagy afféle színes marketing buborék, hanem valóságos és életerős programok mindenki örömére. (2015-ben a Balatoni kör megkapta a legaktívabb társulás díját, a VinCE magazintól, de mi minden évben nekik adtuk volna)

Az eseményen készült további képek itt érhetőek el!

Minden hónapban terítékre a Badacsony

“Az életben sokszor az vezet a legnagyobb élményekhez, ha valamilyen közös célt tudunk kitűzni magunknak. Ilyen közös cél a Gasztrohegy programot együtt megálmodó badacsonyi csapatnak, hogy hónapról hónapra mindig jobbat és jobbat tudjanak adni és a kitűzött közös célokkal egymást is inspirálják a gasztronómiai kreativitásban. Ugyanakkor baráti társaságok, párok, családok vagy cégek számára is érdekes lehet egy gasztrotúrát mint közös célt kitűzve inspiráló új élményekkel gazdagodni” – mondja Kardos Gábor, a Gasztrohegy koncepció megálmodója.

Novemberben behalaztunk

A Tölgyes Kúriában körbejártunk és köszöntőket hallgattunk: Laposa Bence és Kardos Gábor, valamint Pap Gergő “Pimaszúr” – Gergő a novemberi halas hétvége gasztro-védnöke, nagy Badacsony-barát, félig szigligeti lakos jóvoltából. Aztán kalandozás a hegyen és kóstolás volt: GASZTROHEGY/2. Halak a hegyen –  A legharapósabb halak kerültek terítékre: menyhal, harcsa, sügér, tokhal a tányérokon, a Balaton vízgyűjtő területéről. A nagy halak megeszik a kicsiket, mi meg a nagyokat…

A Tölgyesi kúriában kiemelném a Halászlevet süllőpatkóval, gyufatésztával és ikraropogóssal. Igazán jó kezdés volt, jó házias ízekkel, sajnos az összes helyre lehetetlen eljutni, vagyis lehetséges, de akkor egy merő vesszőfutássá vált volna a kényelmes sajtótúra. Így vendéglátóink kettéosztották a csapatot, a másik fele a többi helyre ment el.

Szép táj

A második állomásunk a Borbarátok Vendéglő Badacsony volt, ahol az ízlelőbimbók figyelmét leginkább a Fogasfilé “ Rácosan” egy kis csavarral (fogasfilé, füstös burgonya, mangalica szalonna, lecsó jus) ragadta meg, jól csúszott hozzá a Fata hegybor…

Pompás panorámával, kiváló fazonigazítással (Laposáék vették át) a St. Orban Étterem igazán kedves hely lett, kínálatából a választottunk a Szürkeharcsa körteszósszal és sütőtökös burgonyagombóccal lett, amihez a kiválóan illett az érett 2006-os Szeremley Kéknyelű.

fényképezés

Az eseményen készült további képek itt érhetőek el!

A Bonvino Borbár és körötte üzemelő Hotel Bonvino Wine & Spa méltán nyert már sok díjat, kimagasló színvonalon teljesítenek évről-évre. Most is az egyik legkülönlegesebb menüsorral készültek a programra. A Csukaropogós, édesburgonya, savanyított zöldség-juzuhab egyedi ízeire még rá tudtak duplázni egy igazán különleges halas desszerttel, a Fahéjas-halas rétessel. A mézvirág, a lesőharcsa, az almatextúrák megspékelve japán mustár spenóttal… Kis történetek egy fogáson belül, megannyi játék, megannyi lehetőség. Szerettük nagyon! A Szent György-hegyről Pap wines PG 2017-es bora egy izgalmas Szürkebarát, mely méltó társ volt a játékban.

A Hotel Neptun Badacsonyban üzemelő, a vadhúsokra specializálódott Tilia Borvendéglőben is eltöltöttünk egy rövid időt, Süllőt fogyasztottunk sütőtökkel meleg előételként a bor egy markáns 2017-es Sabar Olaszrizling volt. Masszív volt a hordó, a határon táncolt, de szeretjük e táncot.

izgalmas étkek

Aztán jött az ünnepélyes karácsonyi díszkivilágítás és borkarácsonyfa, valamint ágyúdörgés egy valódi ágyúval. Ezzel elindítottuk a karácsonyi idény Badacsonyban!

A kóstolásra az Istvándy Borműhelyben már félig-meddig egyesült a csapat, amíg a többiek buliztak, addig mi ettünk-ittunk. Istvándy Gergő kifejtette a “Kéknyelű útjáról” gondolatait, hogy miképpen lett a Kéknyelűből Kékderű. Ez egy kísérlet, kimozdítani a fajtát a nehézkes hordós vonulatból, egy reduktív, populáris pályára állítással. A dolog működik, kellemes volt a 2017-es Kékderű a Sütőtök krémlevessel, füstölt tokhallal, citrusokkal.

Mi jön még?

December 28-29-30. GASZTROHEGY/3. Év végi disznóságok – Kint a deres Badacsony, bent cserépkályha, idő, pihenés. Gazdagon megünnepeljük az év végét és kinyitjuk a kamrákat: friss és érlelt, füstölt disznóságokat teszünk a tányérokra, mellé olyan borokat kínálunk, hogy kedvet adjon tovább sétálni a következő helyszínre.

Január 25-26-27. GASZTROHEGY/4. Nagyvadak a hegyről – Badacsonyban nemcsak szőlőket találunk, erdőiből télen előjönnek az ott élő vadak is. Őz, szarvas, vaddisznó kerül a tányérokra, bogyókkal, borokkal, ahogy kell.

Február 22-23-24. GASZTROHEGY/5. Gasztrofarsang – Ha azt mondjuk: fánk, mindenki egyre gondol. Pedig a fánknak ezer arca van, lehet ropogós, puha, töltött, kerek, csavart, túrós, lekváros, vagy akár sós variációk is lehetnek. És a legjobb, hogy sosem elég belőle.

Március 22-23-24. GASZTROHEGY/6. Felszáll a füst – Március. Este még kicsit összehúzzuk a kabátot, de már jó kinn: ezen a hétvégén ideje van egy kis füstölgésnek. Kipakolunk a teraszokra, szenet hevítünk és hagyjuk, hogy a jótékony füst átjárja a halat, húst, zöldségeket. Smokerek, Green Egg, Yagoona, BBQ…

Április 12-13-14. GASZTROHEGY/7. Lávakő hétvége – Egy vulkánon élünk, és ezt néha elfelejtjük. Pedig a láva, a bazalt nem csak a szőlőt, a mi életünket is átjárja, mindig itt van. Ezen a hétvégén kövön és grillen sütünk, húsok, sajtok, zöldségek sisteregnek majd roppanósra, vagy épp puhára. Végre újra a szabadban, a legszebb hegyi teraszokon!

A Gasztrohegy résztvevői:

St. Orban Étterem

Laposa Birtok

Kisfaludy-ház

(Ha tetszett a cikkünk, és érdekelnek a magyar borok, sörök, pálinkák, koktélok (#italok) alkalmanként gasztronómiával, (#ételek) és mindenféle kapcsolódással (#kultúra) és nemzetközi kitekintéssel és szeretnél értesülni további hírekről, eseményekről, játékokról, egyedi beszámolókról, akkor csatlakozz Az ihatóbb Magyarországért közösségéhez (vagyis lájkolj minket) a facebookon: ide klikkelve! )