Napfény, vitorlák, Balaton és mindez jó borokkal, nos ez az amit nem lehet megunni. Ám frissíteni, haladni lehet a korral.
A Címkemágus: Ipacs Géza
Az alkotó: Ipacs Géza, aki a honi boroscímke tervezés Nagymogulja, sok-sok borászat köszönheti neki az ütőképes megjelenést. Apacs Stúdióját jól ismerik a borászok és valóságos címkeforradalmat indított el a működésével. Már 2011-ben is Géza volt az, aki kijelölte az utat a Bujdosó címkék akkori megalkotásával. Az a jó a Bujdosó címkékben és általában minden sikeres Ipacs arculattal, hogy összhangban a borászattal és erősíti azt. Ipacs Géza megnézi az embert a bor mögött és megtalálja azt a sztorit, ami utána önálló életre kel és építi a márkát. Nem jó, ha a sztori nem működik, nem áll bele a cég (nem tudja jól képviselni) és akkor lötyög a kabát és nem jön át az üzenet.
Az eseményen készült további képek itt érhetőek el!
A Bujdosó történet
„A Balaton déli partján, a változatos Somogyi-dombság legszebb dűlőin Viszipusztától a holládi Bari-hegyig gondozzuk az ültetvényeinket. A szőlőben és a pincében a család három generációja dolgozik azért, hogy a szőlőből eredő, gyümölcsös zamatokat minél teljesebb formájukban megőrizzük a borokban. A balatoni nyarat zárjuk palackba.” Bujdosó Ferenc (bujdoso.com)
Ami végigvonul az összes Bujdosó boros címkén és igazán hiteles az a vitorlázás. Ez egy olyan történet, amibe teljes mértékbe bele tudott állni a pincészet. A rendszeres balatoni vitorlázás, amelyet már gyerekkortól gyakorol a Bujdosó-család. Feri papa, a pincészet alapítóatyja, még az 1970-es években szerezte meg a vitorláshajó-vezetői engedélyét. A fiúk: Feri és Zsiga bajnoki címekkel is bizonyították rátermettségüket a vitorlásműfajban. Legutóbb idén a 70-es cirkáló hajóosztályban lettek magyar bajnokok. Ezek után kézenfekvő, hogy minden Bujdosó borosüveg címkéjén ott legyen a vitorlás téma.
A Matróz 2.0
Kapitány, Mentőöv, Torony, Horgony, Csomó, Sextáns, Sirály és Iránytű. Ezek a Bujdosó alapborainak a címkenevei, ez a Matróz sorozat. Bujdosó Ferinek tetszenek a hatéves címkék, ám úgy érezte, hogy egy frissítést megérdemel a címkecsalád és újra Ipacs Gézához fordult. Géza megalkotta a Matróz 2.0-ás verziót, amely követi a Matróz 1.0-ás címkék által kitaposott utat. Mi a különbség? Az eddig színesben megjelenített tárgyak az iránytű, csomó és társaik most már feketén-fehéren kicsit stilizált, de még hangsúlyosabb és egységes formában tűnnek fel a címkén. Matrózkék felirattal a borneve és a tárgyat köralak emeli ki, mint ahogy a Bujdosó név a címke aljára került, matrózkék alapon fehér betűkkel.
A sajtótájékoztatón kóstolt borok közül jó néhányat tartalmaz legutóbbi cikkünk: Bujdosó Pincészet a palackba zárt nyár!
A várakozás
A Wineglass kommunikációs cég által tartott feszes sajtótájékoztatón előkerült a Bujdosó pezsgő témája is. Pinot Noir és Királyleányka házasításból fog megszületni a Garamvári istállóban. Neve még nincs, még dolgoznak rajta, de már voltak elődegorzsálások is. A legvalószínűbb, hogy 2018-ban szenteste koccinthatunk vele. A Bujdosó borcsalád többi tagjára: a prémiumra és dűlőválogatásra is valószínű, hogy címkefrissítés vár. Az új Matróz címkecsalád markánsabb és grafikailag egységesebb megjelenése a várakozások szerint tovább fogja erősíteni a Bujdosó-sztorit.