A Teleki borcsalád kiterjeszti a valóságot palackjain!

Az év eddigi legötletesebb bormarketing-fogása volt, ahogy a Teleki márkát megtolták egy ügyes feszültségfokozó ködösítéssel!

 

Csak tódultak a szerkesztőségbe a borok!

Álcázott kampánnyal kóstoltatták meg a Csányi Pincészet új, a korábbiaknál feljebb pozícionált gasztroborait. Elsőre úgy tűnhetett, a Csuja Imre videokommentárjaival dúsított bortesztelő applikáció a bevezetendő termék, ezt alkalmazva kellett a szerkesztőségeknek három címkézettlen tételt vakon kóstolni. Hamarosan nyilvánvalóvá vált, hogy valójában a borok a lényegesek, de azt, hogy ki a megbízó, azt a népszerű közösségi fórumon zajló előzetes tippelgetések során senkinek sem sikerült eltalálni.

 

A Mannában derült ki minden…

Az igazság végül egy a Manna Euthentic Lounge teraszán tartott sajtótájékoztatón derült ki. A pincészet célja, hogy a régi márkát közelebb vigyék a fiatalabb fogyasztókhoz. Ehhez pedig – természetesen a könnyedebbre hangolt borokon felül – a virtuális valóságot használták eszközül. Hogy megkönnyítsék a polc előtt az élményalapú választást, 10 borhoz 10 verset írt Kis Judit Ágnes, amiket Csuja Imre olvas fel, ha LARA applikáción keresztül nézzük a palackok nyaki papírkapszuláját.

 

Az ötlet jó, a piac majd ítél.

10 éves üzleti stratégia mentén újítja meg a Teleki borcsalád márkáját a Csányi Pincészet. A Versmondó Címkék projektben 10-féle Teleki bor nyakcímkéjén szaval élőben verseket Csuja Imre. A versben és prózában is elhangzó borajánlók okostelefonnal élvezhetők a kiterjesztett valóság technológia segítségével: a művész szó szerint megelevenedik a borok nyakára húzott egyedi címkéken. A különleges nyakcímkékkel ellátott tételek 2018. június közepétől kerülnek kiskereskedelemi forgalomba.

Csuja Imre a Manna Étteremben
Csuja Imre a Manna Étteremben (fotó és a borítókép forrása: Csányi Pincészet facebook oldal)

10 éves terv

A pincészet egy nemrégiben elfogadott 10 éves stratégiai terv mentén dolgozik a jövőben, mely a termelés, a kereskedelem és a kommunikáció minden területét érinti. Ez utóbbi terület nagy kihívása a márka újrapozicionálása, melyet elsősorban a fiatal felnőtt fogyasztókat megcélozva kezdi el a pincészet. A kommunikációs kampány része a Versmondó Címkék projekt, egy kiterjesztett valóság technológiára épülő aktivitás. Ha a borfogyasztók az okostelefonjuk kameráján keresztül nézik a 10-féle egyedi Teleki nyaktok valamelyikén Csuja Imre képét, a művész szó szerint életre kel a címkén, és elkezdi szavalni az adott bor versét. A tételekhez a verseket Kiss Judit Ágnes költő írta.

A további tervek szerint a jövőben egyre több rendezvényen képviselteti magát a pincészet, illetve egyre több saját eseményt is szerveznek.

Terület-, kapacitás- és piacbővítés

 

Kevéssé közismert, hogy a Csányi Pincészet büszkélkedhet Villány legnagyobb szőlőbirtokával, jelenleg 370 hektáron gazdálkodnak. A következő években közel 450 hektárosra bővül a birtok. Ha e frissen telepített területek termőre fordulnak, az éves termelés az évi 2,5 millió palackról 3-4 millió palackra nő. Bár az export piacok további bővítése fontos cél, szeretnék, ha a borok nagy része továbbra is a hazai fogyasztók poharaiban landolna. Jelenleg az éves mennyiség kb. 90 százalékát értékesítik itthon. Ehhez pedig óhatatlanul szükséges a Teleki brand újragondolása és az intenzívebb kommunikáció.

A versmondó nyakcímkékkel ellátott borok – melyek egyben a Teleki új nyereményjátékát is népszerűsítik – június második hetétől kaphatók a kiskereskedelemben.