2009. november 28. – Nyulasi Gábriel
A borok iránt érdeklődő, és a világhálón rendszeresen kószáló olvasóknak nem kell bemutatnunk a Vinoport online bormagazint. Két éve szinte a semmiből robbantak be a borkultúra vérkeringésébe, naponta új cikkekkel jelentkező honlapjuk, valamint egyre gyakrabban jelentkező rendezvényeik profizmusához nem fér kétség. A Somlói portfolió kóstolón is átvették az irányítást, a Somlói Tavasz Egyesület megbízásából elejétől végéig ők vezényelték le a rendezvényt, ahol megpróbáltunk egy kicsit a kulisszák mögé is nézni.
A résztvevő pincészetek:
Bogdán Birtok, Csordás-Fodor Borház, Dénes Hegybirtok, Fazekas Borpince, Fekete Pince, Györgykovács Kispincészet, Hollóvár Pincészet, Kreinbacher Birtok, Kolonics Károly Családi Pincészet, Laposa Pincészet, Somlói Apátsági Pince, Spiegelberg Borpince, Szabóvári Pincészet, Szent Ilona Borház, Tornai Pincészet
Az egyedi mineralitás hívei előtt idén második alkalommal mutatta meg magát tizenöt Somlói pincészet a Festetics Palotában. A rendezvényen csak egy pillanatra sikerült elkapnom a Vinoport első emberét, a Gourmandnet ügyvezető igazgatóját, Kézdy Dánielt, miközben buzgón koordinálta munkatársai tevékenységét.
– Hogyan értékeled a Vinoport szervezését a mai Somlói kóstolón?
– Nagyon sikeresnek ítélem meg a szervezést, mind a látogatóktól, mind a termelőktől sok pozitív visszajelzést kaptunk. Erre a célra külön speciális kérdőívet is alkalmaztunk. Hibaként az ásványvíz hiánya merült fel, és természetesen lehetne sokkal nagyobb volumenű a rendezvény, például kóstoló falatkákkal, de a költségvetési keretek megkötnek. Tavaly túl sokan voltak, körülbelül ötszázan, de nem volt olyan hatékony a rendezvény. Most jól működött a karszalagos beléptetés, jobban nyomon lehetett követni a látogatókat.
– Lesznek a jövőben még hasonló rendezvények, amely mögött a Vinoport csapata áll majd, mint szervező?
– A Somlói Tavasz Egyesülettel hosszútávon gondolkodunk, így valószínű, hogy az évi két fővárosi kóstolójukat mi fogjuk rendezni. Szó van arról is, hogy az ország több pontján lesznek majd általunk szervezett Somlói borkóstolók. A Tokaji Reneszánsszal is jó kapcsolatokat ápolunk, nekik is fogunk rendezvényeket bonyolítani. De folyamatban van több más projektünk is.
– Milyennek tartod a Vinoport eddigi munkáját, és milyen elérendő célokat tűztetek ki a közeljövőre nézve?
– Nagyon jó kapcsolatokat építettünk ki a borász és a borfogyasztó réteggel egyaránt. A honlapot a két főmunkatárs, Tóth Adrienn és Vízi Csenge működteti. Az ő fizetésük, valamint az irodabérlés nem csekély költségeket emészt fel.
Sok pályázatot adtunk be, melyeket rendre megdicsértek, ám a támogatásokat nem mi kaptuk meg. A honlapon található bannerek nem tudják biztosítani a működési költségeket. A rendezvényszervezés, a rendszeres Fröccsbár jelenlétünk a fesztiválokon, az egyre gyakoribb Vinoport Club borkóstolók újabb projektek, melyek segítenek a pénzügyi háttér megalapozásában. Több lábon is állunk, nemcsak boros témákban utazunk. Mindent összevéve sikeres időszakot tudhatunk magunk mögött.