2015. május 22. – Az ihatóbb Magyarországért
Az áruházláncok előszeretettel szponzorálnak borversenyeket, mivel többek között jól kommunikálható reklámfelületet jelenthet számukra az esemény. A Tesco is beszáll a versenybe, segítségével újult meg az Országos Borverseny, melynek a neve mostantól Magyar Bormustra. Május 28-29-én megrendezésre kerülő versenyre több, mint 600 minta érkezett melyet egy 42 fős bíráló csapat fog górcső alá venni. A megtartott sajtótájékoztatón kormányzati oldalról, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa részéről, és az áruházlánc oldaláról is kifejtésre kerültek a magyar borkultúrát jótékonyan befolyásoló változtatások.
.
A Pesten megtartott tájékoztatón szép számmal jelent meg a hazai borsajtó, ezzel is jelezve a borverseny rangját és a téma fontosságát.
Kántor Endre, médiaszakember volt a sajtótájékoztató moderátora, rövid bevezetőjében kihangsúlyozta a változtatások jelentőségét és az áruházlánc támogatásának jelentőségét.
Elsőként a kormányzat részéről Gál Péter, eredetvédelemért felelős helyettes államtitkár szólalt fel üdvözölve a borverseny névváltoztatását. Országos helyett most már Magyar a borverseny, tehát nemzeti keretekben gondolkodhatunk. A határon túli magyar borászatok is nevezhetnek a kiírásban, színesítik a mezőnyt és erősítik a nemzeti jelleget. A magyar borágazat nem zárkózhat el, nyitnia kell a külpiacok felé és ezt megfelelő kommunikációval teheti meg. A Tesco a legnagyobb borkereskedő, a tapasztalatai és lehetőségei segítik a külföldön is érthető magyar borarculat kialakítását.
Tornai Tamás, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) elnöke egy magasztos gondolattal nyitott: „A bor a szerelem és a tradíció itala.”Kifejtette a megújulás jelentőségét, mely a versenyre és a HNT-re is jellemző, és amelyben kiemelt szerepet kap a fogyasztóval való kommunikáció. Tanítsuk meg a fogyasztót a tudatos borélvezetre, a magyar borok változatossága sok lehetőséget kínál erre. A Magyar Bormustrába beolvad a pár éve szünetelő Pannon Bormustra és a Gál Tibor nevét viselő Bikavérverseny is. A HNT vállalja, hogy a versenyen győztes borokat a saját költségén, (a nevező borászatnak grátisz) különböző nemzetközi versenyekre benevezi. Ez a lépés, ismerve a költségek nagyságrendjét, óriási segítség a termelőknek.
Pirint János, a Tesco-Global Áruházak Zrt. beszerzési igazgatója impozáns számokkal kezdett: 22.000 dolgozóval heti 3,5 millió vásárlót szolgálnak ki. A magyarországi boreladásokban és az egész világon egyaránt a legnagyobb borkereskedőknek számítanak. Magyar termelőktől 17 millió üveg bort forgalmaznak évente, ezzel a mennyiséggel a borból származó árbevétel 97%-át fedik le. „A Tesco Európa létrejöttével új lehetőség nyílik számunkra és a magyar bor számára is, hiszen egy regionális piacon, a visegrádi négyek országaiban mutatkozhatunk be.” A borok kiválasztásánál a főbb szempontjaik a következőek: minőség, vásárlói igények, arculat, design, ár. A Tesco neve garancia arra, hogy a minőség domináljon a borok kiválasztásánál, illetve, hogy a nemzetköz piacokra is gördülékenyebben jussanak ki a magyar borok.
A zsűri a kategória győztest, a legeredményesebb termelőt, női borászt, fiatal (35 év alatti) borászt, valamint a legjobb fajtagyőztes bort díjazza. A beérkező mintát a 42 fős zsűri 6 bizottságba tömörülve értékeli meghatározott bírálati elvek alapján. A bíráló bizottság munkáját többek között a Magyar Bormustra két társelnöke, Horkay András, az Országos Borbíráló Bizottság elnöke és Mészáros Kálmán, a NÉBIH Borászati és Alkoholos Italok Igazgatóságának igazgatója felügyeli.
Bízunk benne, hogy az elképzelések, a nagy ívű tervek megvalósulnak, mert ennek a magyar borkultúra csak a nyertese lehet!