2015. június 28. – Az ihatóbb Magyarországért/ Rattner Réka
A magyarországi borélet fellendülése az utóbbi években kézzel fogható, a bor lassacskán mindennapjaink részévé válik. Ez a visszafogott, de jól érzékelhető változás, valamint a fogyasztók egyre nagyobb érdeklődése és a növekvő borfogyasztás arra sarkallta a termelőket, hogy minél inkább törekedjenek régióink egyedi arculatának kialakítására, s aktív márkaépítésbe kezdjenek, ezzel is segítve a vásárlókat abban a döntésükben, hogy mit emeljenek le a polcról és egyúttal garanciát biztosítva, hogy az adott termék minőséget hordoz.
Ami 2012-ben elkezdődött Tokajban, az most 2015-ben folytatódik Szekszárdon. Az új, a város címerét és a Szekszárd feliratot viselő burgundi típusú palack bevezetése több éves munka és egy példaértékű összefogás eredménye a helyi borászok részéről. 2013 őszén kötöttek megállapodást egy a borrégiót képviselő egységes palack megjelenéséről, majd 2014 őszén mutatták be a Szekszárdi Szüreti napok megnyitóján. Az egyedi üveg használata komoly feltételrendszerhez kötött, ezzel biztosítva a kiváló minőséget és azt, hogy valóban a régió jellegzetességei köszönjenek vissza a borokból.
A palack használatára a Szekszárdi Borászok Céhének tagjai jogosultak és kizárólag háromféle tétel hozható forgalomba ebben a formában: a kadarka, a kékfrankos és a szekszárdi bikavér. Az említett borok a Szekszárdi Borvidéki Hegyközségi Tanács által mérettetnek meg vakkóstolás formájában, majd kerülnek palackozásra a jóváhagyott tételek. A palack formájának megválasztása mögött tudatos döntés áll, ez illik leginkább a fűszeres, gyümölcsös, de mégis elegáns stílushoz, melyet ezek a tételek képviselnek. Az olaszországi üzemben készült színezett üvegek a borok káros ultraibolya sugaraktól való védelmét is szolgálják, ami különösen fontos a vörösborok minőségvédelmének szempontjából.
Az első palackok heteken belül forgalomba kerülnek, elsőként a Mészáros Borház 2012-es Kadarkája, valamint 2013-as Kékfrankosa és Bikavére lesz elérhető – 8000 darab került lepalackozásra mindegyik fajtából. Ez azért is jelentős lépés, mert a borászat termékeinek egy részét exportálja, ezáltal is terjesztve a szekszárdi borok jó hírét, amelyek immáron külső megjelenésükben is megfelelnek a legmagasabb nemzetközi elvárásoknak.
Végre! Egy újabb palack, amely büszkén hirdeti egy borvidék összefogását. Összefogtak a szekszárdi bortermelők, és ezzel a piacon közösen léphetnek fel és győzhetik meg a fogyasztót arról, hogy az ő különlegesen egyedi palackjukat vegye le a polcról. Az igazi szekszárd-fanok biztos rohannak majd a borboltokba, hogy az új palackból jusson nekik. A többiek meg majd ismerkednek az új formával, amit meg kell tölteni tartalommal… Vagyis a tartalmat minél hamarabb a poharaikba töltik. Ha sikerül megőrizni a minőséget, tehát ha kizárólag valóban jó szekszárdi kerül a palackokba, akkor borítékolható a történet pozitív kimenetele. Szurkolunk Szekszárdnak és üdvözöljük a bátor lépést. Minden magyar borvidéket erre biztatunk, ne féljenek összefogni! (szerk.)