soproni_borvidek_social_fb_post_2000p3

A Soproni főnixek – megújul a borvidék!

Régen híres volt a Soproni borvidék a kiváló marketingjéről, most szeretnék folytatni…

(sajtóanyag alapján (x) )

          Emlékszünk rá…

Bizony régen pörgött ezerrel a Soproni Bormarketing,  a Kékfrankos „Mekkájában”, Sopronban és környékén kiváló programok sorjáztak. Ez volt a Kékfrankos Fővárosa, Kékfrankos Borünnep és így tovább, néha még Budapestre is eljutottak közösen a soproni borászok, ha máshol nem akkor a Budapest Borfesztiválon a Várban… Résztvettünk többször is a Soproni Kékfrankos 24 Bortúrán, amely tényleg 24 órás maraton volt, borkóstolókkal, túrázással, buszozással, hintózással, hajókázással, ebéddel, vacsorával, reggelivel. cikkünk: Soproni KF24 (2009-ből) 24 óra talpon – egyesülve a soproni kultúr- és bortájjal – 54 tételt végigkóstolva, életre szóló élményt kaptunk. Milyen jó lenne egy tokaji Furmint 24, vagy egy móri Ezerjó 24, esetleg egy egri Bikavér 24 bortúra! Reméljük, hogy a nívós rendezvény követőkre talál, és sorra születnek majd a többi borvidéken is a hasonló kezdeményezések. Maga volt a borrajongók paradicsoma, bemutatkozott Budapesten is Sopron:  Rigler Zsoltot a főszervezőt is megkérdeztem a rendezvényről, aki a Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. ügyvezetője: cikkünk: “Szerintem a rendezvény sikeres volt, hiszen több, mint 200 regisztrált résztvevőnk volt és ez nagyon nagy megtiszteltetés. 

Eddig a diadalmenet, aztán 2015-ben zárás… “Pedig 2012 októberében még nagy reményeket fűztek a soproniak a Bormarketing Műhely működéséhez: akkor vették birtokba a Forum Vinorum Borbemutató Vinotékát. ” – Ideiglenesen bezárták a Bormarketing Műhelyt Sopronban

2014-es rendezvény...

2014-es rendezvény…

 

Megújul a Soproni Borvidék

Azt mondják, hogy a bor nem csak ásványi és nyomelemeinek köszönhetően támogatja egészségünket, hanem azáltal is, hogy mértékkel fogyasztva derűsebbé teszi mindennapjainkat. Erre mostanság különösen nagy szüksége van legtöbbünknek, hiszen napról napra záporoznak a negatív hírek, vírusról, gazdasági visszaesésről, és további nehézségekről. Sopron és környékén mégis úgy tűnik, hogy az előbb említett jótékony hatásokon túl, további pozitívumokkal is szolgálnak a szőlősgazdák, borászok, valamint a velük együttműködő szakemberek.

Habár sokan, sokhelyütt fogadkoztak, hogy a mostani helyzetet inkább lehetőségként tekintik, mintsem, hogy sopánkodjanak, vagy a túlélésre összpontosítsanak, a Soproni Borvidék aktív közössége, valóban hozzálátott a nagy feladatnak. Újra rendezték soraikat, a borvidékért tenni akaró jogi-, pénzügyi- és marketing kompetenciákkal rendelkező cégekkel szoros együttműködéseket alakítottak ki, s közös célként a Soproni Borvidék megújítását határozták meg.

A Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács, a Soproni Borút Egyesület, és lelkes önszerveződő borért tenni akaró kör, az Effix-Marketing szakmai támogatását élvezve több hónapnyi háttérmunkával, közösen készítették el a borvidék marketing stratégiáját és a definiálták a megújításhoz szükséges feladatokat.  

A pandémiás helyzet valamelyest ugyan felülírta az eredeti elképzeléseket, ám április végére megszületett az első kézzel fogható eredmény. A borvidék, mely Sopron és környéke mellett Kőszeg és környéke és Vaskeresztes borászatait is magába foglalja új, a tradíciókra építő, ám jövőbe mutató, friss új logót kapott

soproni_borvidek_social_fb_post_2000p3

új logo

Az új logót, követte a megújult közösségi oldal és social média kampány, párhuzamosan egy honlap és kiadványok készülnek. A borvidéki újra pozicionálása, figyelem középpontjába kerülése mellett fontos célkitűzés a borértékesítés erősítése is.

Kiemelendő, hogy a Hegyközségi Tanácson keresztül ingyenes pénzügyi-, jogi- és marketing tanácsadás vehető igénybe, a Soproni Borút Egyesület pedig a borvidéki arculat és kommunikációs eszközök megújulásának ügyét viszi tovább. 

Rég tapasztalt összefogás, és céltudatosság jellemzi most a Soproni Borvidéket, és úgy tűnik a lelkesedés és tenni akarás egyre szélesebb kört mozgat meg, mindez jó előjel a borvidék jövőjét illetően.

 

Közösségért tenni akaró, lelkes szakértői team tagjai:

Farkas Lajos, Mikó Gábor, Molnár Ákos, Molnár Tibor,  Nemes Attila, Németh Ottó, Németh Szabolcs,  Linzer Sámuel, Orosz Csaba, Orosz  Ferenc, Pakainé dr. Kováts Judit, Dr. Schneider István Gábor, Taschner Tamás, Varga Tamás

Először is legyen újra Soproni Kékfrankos 24 bortúra! 2012-es élményeink: Soproni KF 24 -2012

(Ha tetszett a cikkünk, és érdekelnek a magyar borok, sörök, pálinkák, koktélok (#italok) alkalmanként gasztronómiával, (#ételek) és mindenféle kapcsolódással (#kultúra) és nemzetközi kitekintéssel és szeretnél értesülni további hírekről, eseményekről, játékokról, egyedi beszámolókról, akkor csatlakozz Az ihatóbb Magyarországért közösségéhez (vagyis lájkolj minket) a facebookon: ide klikkelve! )