szeksz4

Egy 21. századi borvidéki arculat – Szekszárd új külsővel!

Szekszárd igyekszik! Nem csak úgy lassacskán, hanem mostanság begyújtották a rakétákat. A modern és hagyományőrző közös palack után itt a vadonatúj arculat.

 

Nem győzzük hangsúlyozni a megfelelő kommunikáció fontosságát a boros szektorban is. Ásatag, avítt, kombinátos múltra emlékeztető külsővel nem lehet labdába rúgni. Ugyanúgy igaz ez egy pincészet vagy egy teljes borvidék esetében is. A Szekszárdi borvidék pályázat keretében választotta ki új arculatát. A friss és modern, de a hagyományokat is tiszteletben tartó terv nyertesét a borvidék képviselői és a pályázatot lebonyolító ArtHungry.com által felkért zsűri közösen választották ki. (A hat domb sziluettjét egy korona zárja, alapja a régi logó)

Mi is megírtuk októberben, előző cikkünk a témában itt található: klikk! A tervezők 2016. október 10-28. között dolgozhattak az elképzeléseiken, majd azokat feltöltötték az ArtHungry.com oldalára. Ezek közül a tervek közül választotta ki a zsűri, hogy kié legyen a nyertes pályamű, illetve ezzel párhuzamosan, sőt egészen november 20. (vasárnap) éjfélig a közönség is szavazhatott a kedvencére.

A zsűri tagjai Auth Attila, a Magyar Képzőművészeti Egyetem adjunktusa, Laki Eszter tervezőgrafikus, Tábori-Simon José, az ArtHungry.com művészeti vezetője, valamint Eszterbauer János borász, a Szekszárdi Borászok Céhének elnöke, ifj. Heimann Zoltán és ifj. Vida Péter borászok voltak.

November 21-én került sor a nyertes és a közönségdíjas kihirdetésére, a díjak átadására a Hygge rendezvényhelyszínen tartott zártkörű eseményen, ahol a Szekszárdi borvidék borait is kóstolhatták a meghívottak.

szeksz6

A győztes pályamunka (amelynek a díja 500.000 Ft) nyertesei Lakosi Krisztián és Nagy Dániel lettek, aki a borvidékkel közösen dolgoznak tovább az új arculaton.

A közönségdíjat, amely egy borkóstolóval és dűlőtúrával egybekötött hétvége a Szekszárdi borvidéken, Kun Bianka és Juhász Franciska kapták, akikre 170-en voksoltak az ArtHungry.com oldalán.

Ifj. Heimann Zoltán a Szekszárdi Borászok Céhének képviseletében így foglalta össze, hogy miért is volt fontos a borvidék számára ez a pályázat: „A Szekszárdi borvidék kommunikációjának egyik alapköve ez az új arculat. Kerestük a jó felismerhetőséget, az időtállóságot, a letisztultságot: Lakosi Krisztián és Nagy Dániel munkája felelt meg a legjobban. A további felelősségünk és feladatunk az, hogy erre az arculatra építkezzünk: már készül a borvidéki térképünk, szeretnénk még ismertebbé tenni a szekszárdi palackba töltött három borunkat, a szekszárdi bikavért, kadarkát és kékfrankost. A cél az, hogy a boraink minőségét és kommunikációját is európai szinten mérjük.”

A pályázat lebonyolításában résztvevő ArtHungry.com művészeti vezetője, Tábori-Simon José szerint jó döntés volt a nyílt pályáztatás: „Nagy örömünkre – a több mint 140 nevezés között – feltöltésre került sok minőségi pályamunka is, jól működött, hogy egy szakmai közösségi felületen kellett prezentálnia az alkotóknak. A 30-as shortlistbe szavazott munkákból először kilencet, majd kettőt emelt ki a zsűri, amelyek közül végül a Szekszárdi Borászok Céhe választotta ki a nyertest. Véleményem szerint a Szekszárdi borvidék végre egy mai, vagány és modern új arculatot kapott, jól azonosítható, erős logóval.”

 

A beérkezett pályázati munkákat itt lehet megtekinteni:

(https://palyazat.arthungry.com/hu/szekszard)

A Bormandiner szavazást is indított az új arculat témájában. Természetesen nincs olyan logó ami mindenkinek elnyerné a tetszését. Jelenleg 38%-nak tetszik, 26% túl modernnek tartja, illetve 24% jellegtelennek ítéli. Az állás itt tekinthető meg: klikk!