2014. április 12.- Az ihatóbb Magyarországért
Örülünk ha jót hallunk magyar borokról, most megosztunk egy örömhírt. Ha külföldről jön vissza pozitív jelzés hazánk nedűiről, az mindig külön boldogság. Hiszen a világ bortermésében a borainknak óriási versenyben kell helytállniuk. Tokajnak van nimbusza a külföldi borosok között, de az édes bor nem divat mostanság… Vagy mégis? A VinCE a Vinitaly-n tartott mesterkurzust…
Miközben profi marketinggépezetek állnak fel teljes országbrandeket felépítve, eltörpül a mi kis hazai útkeresésünk, hogy egyáltalán meghatározzuk magunkat. Ennek fényében még nagyobb a siker melyet a VinCE a Vinitaly-n aratott. Ránk fér, és a tokaji (valóban minőségi) édesekre még inkább.
Németh Ágnes:
„Kígyózó sorok állnak egy új Apple-termék piacra dobásakor, milliók fütyülik a Coca-Cola reklámdalának dallamát, a Moleskin-noteszét pedig hipszter és üzletember egyaránt látványosan veszi elő. Termékek, amelyeket szeretünk, mert ügyes marketingszakemberek az idők során annyi pluszt pakoltak rájuk – nem ritkán valódi értékeket, amelyek mellett a gyártók kiállnak –, vagyis trendik, szexik, sikk őket birtokolni. A “szeretett márkákat”, vagyis a lovemarkokat először Kevin Roberts, a Saatchi & Saatchi reklámügynökség ügyvezetője. A Lovemarks itallistájában nem találjuk meg a tokaji aszút – ne is keressük, hiszen a listába csak konkrét márkák kerülnek be (csak néhány példa: Evian ásványvíz, Guinness sör, Ruinart champagne, Frog Leap’s bor). Mi Veronában, a szerelem városában mégis azt tapasztaltuk, hogy szereti a világ a tokaji aszút.
Következtetésünket tényekre alapozzuk:
1. Harmadik éve tart a VinCE Magazin ültetett kóstolót / mesterkurzust a Vinitaly olasz monumentális borkiállítás részeként. Első évben a furmint, második évben a magyar természetes édes borok volt a téma. Akadtak nézők, de kisebb teremben jó félházzal zajlottak az előadások.
2. A Vinitaly weboldalán és magán a kiállításon megtalálni a kóstolót a borsorral komoly kihívás: a weboldalon alul, apró betűk sokaságán kell átvergődnünk, a kiállításon pedig 89 000 négyzetméterrel kell versenyezni, ahol több mint 4000 kiállító próbálja felhívni magára a figyelmet.
3. Idén mégis megtalálták a VinCE tokaji aszú kóstolóját, olyannyira, hogy a pótszékek is elkeltek, és sokan sajnos kívül rekedtek.
Sietünk leszögezni, hogy nem egy VinCE Budapest bálteremnyi kóstolótérről van szó, hanem egy 50 fős helyiségről, azonban ez is nagy szó, hiszen olyan magazinok tartanak itt kóstolókat, mint a Decanter vagy a Falstaff. A szervezőként azt az információt kaptuk, hogy maximum 40 fős a kóstoló, online 10 jegy kelt el. Nem gondoltuk volna, hogy a helyszínen ez változni fog, a korábbi években sem volt tolongás, most viszont volt! Egyértelmű volt számunkra, hogy a tokaji aszú olyan húrokat penget a borkedvelők fejében, aminek nehéz ellenállni.
Az örömünkbe az előadást megelőző percekben persze némi aggódás is vegyült, ugyanis mi maximum 40 főre készültünk bormennyiséggel is, a vendégek viszont csak jöttek és jöttek. Szerencsére az olasz sommelier-k a szakma csúcsán állnak, vezetőjük pedig határozottan kezelt minden helyzetet, még azt is, hogy az amúgy is gondosan kicentizett borokból az egyik palack dugósnak bizonyult. Romsics László volt az előadónk, aki a prezit (prezi.com) használta előadásához, és azzal kezdte mondandóját, hogy a prezi nem mellesleg egy világhírű és nagyon népszerű magyar találmány, így igazán stílszerű, hogy a tokaji aszús prezentációját prezin mutatja be. Romsics László, a VinCE Magazin állandó szaktanácsadója elsősorban érzéseket akart átadni, ezért előadásában kevés szöveget, inkább hangulatképeket találunk. Az előadásvázlat itt megtekinthető, ezt László természetesen sok érdekességgel egészítette ki az alapvető tudnivalókon túl.
Kattints ide a bemutató anyagáért!
Az előadás nagy sikert aratott, a résztvevők sorra gratuláltak Lászlónak, amelyeket ezúton is továbbítunk Tokajnak, a nagyszerű borászoknak és szőlészeknek, kádároknak, ügyes kezű aszúszedő asszonyoknak!”