A BalatonBor tovább él, nem lett tiszavirág életű kezdeményezés, hanem folytatódik ez a szinte példátlan régiós összefogás.
A széthúzásról…
Furcsa dolgok történtek mostanában (is) boros körökben. Mindig jönnek az újabb kommunikációs hibák. Badacsonyról furcsán írnak és ebbe bele is állnak… Persze ez a fogyasztót nem érdekli, a szerencsétlen borász meg szeretné eladni a borát és minél több helyen megjelenni. Aztán megkérdezik, hogy te mondd, melyik Táborba tartozol?
Többkörös összefogás jelentősége
Nagyon jó egy összefogásról írni, olyanról, ami több borvidéket is összeköt. Különböző stílusú borászatok fogtak össze most már másodjára, hogy megszülethessen ismét a közös bor. Vidám címkével hirdetve a „Balatonságot” ezt a méltán népszerű életérzést. A borvidékeken átívelő marketinglehetőség ez, melyet a borokban és a gasztronómiában is folyamatosan fejleszteni kell. Bátorítani kell, és a BalatonBor nem tör a csúcsokra, ő a mindennapok (akár fröccsösíthető) élménye.
Az eseményen készült további képek itt érhetőek el!
Kóstoló a Divinoban és zene és torta…
Belekóstolhattunk a Balaton régiós borbrandjének új évjáratába, Michelin csillagos falatkákkal és különleges zenei premierrel fűszerezve a Divino Gozsduban. Több születésnap is megünneplésre került többféle kiváló minőségű tortákkal.
A 2016-os BalatonBorok budapesti bemutatója a borokon és az ilyenkor szokásos kóstoltatáson jóval túlmutatott. Az évjárathoz illő falatokat a Costes Downtown készítette, Lábas Viktória, a Margaret Island frontembere pedig a borászok számára is fontos modern hagyományőrzés jegyében adta elő kifejezetten erre az alkalomra komponált zenei meglepetését.
Főpolgármester helyettes asszony és Costes Downtown
A Balaton borbrandjének új évjárata mellé kínáltak pár gondolatot a Budapest és Balaton brandek összehangolási lehetőségeiről a kettőt kiemelten kezelő új országmarketingben, amiről a rendezvényt megnyitó Főpolgármester helyettes asszony, Szalay-Bobrovniczky Alexandra beszélt. Kiemelte, hogy a főváros komplex márkaépítését csak erősíthetik olyan kiegészítő brandek mint a Sziget fesztivál vagy a BalatonBor. Fontos a hitelesség, hogy a borászok személyesen is képviselik a borukat és ezáltal még sikeresebb lehet az összefogásuk. A borhoz kínált kreációit bemutató Costes Downtown tulajdonosa, Gerendai Károly aláhúzta, hogy sokan fogalmaznak meg nagyívű elképzeléseket, de a BalatonBor esetében ez termékként is megvalósult.
A Margaret Island frontembere, a fonyódi Lábas Viktória meglepetésként egy zenei performansszal készült erre az alkalomra. Dalban mondta el, amit a balatoni borászok a hagyomány modern folytatásáról gondolnak: elkezdett énekelni egy boros-balatoni tematikájú népdalfüzért és fokozatosan eljutott közben egy mai dalig, saját slágerével fejezve be a performanszot.
Ezért lehet a BalatonBor jóval több egy (pontosabban idén 24) bornál. Egy régió szimbóluma, közösségi brandje és zászlóshajója, mely a balatoniak számára fontos értékeket közvetíti. Nemcsak az új évjárat 24 borából adtak tehát kóstolót az egyes BalatonBorok készítői, hanem a premier ízelítőt adott az itthon még szokatlanul új régiómarketingből, illetve az ezt megalapozó régiós identitásból és kultúrából is. Ennek jelentőségéről Kardos Gábor, a Balatoni Kör szóvivője beszélt, kiemelve, hogy a Balaton az a régió, amelyik mosolyt rajzol az ország arcára. Az új évjáratot Laposa Bence borász, a balatoni borászat és gasztronómia összefogásában úttörő szerepet betöltő egyesület elnöke mutatta be, kiemelve a minőségbiztosítás fontosságát, Gyukli Krisztián, a Rizling Generáció elnöke pedig utalt arra, hogy miért fair trade közösségi termékről van szó és miért fontos a szőlőből élőknek a 130 forint feletti felvásárlási ár.
A borok mellé Lexa András és Pongrácz Péter, a Costes Downtown csapata kombinált falatokat. “Lekóstoltuk a borokat előre, és a bemutatón is úgy értékeltük, hogy a cékla és kecskesajt variációk, valamint a pácolt makréla jó választásnak bizonyultak a friss BalatonBorok mellé” – mondták.