5 éves a Borjog és Bormarketing 2017 Konferencia!
Hogyan adjuk el a magyar bort? Rendkívül profán megfogalmazásban erre keresi a választ az 5. Borjog és Bormarketing Konferencia neves hazai és külföldi előadók – borászok, szakpolitikusok, marketing szakemberek, szakújságírók – részvételével. A konferencia hivatalos témája: „Ágazati stratégia – közös célok, közös feladatok”.
A dr. Prónay Bence, jogász és Rókusfalvy Pál, borász, marketingszakember által szervezett konferencia alapvető célja tehát továbbra is változatlan: ezen a szakmai fórumon kívánják párbeszédre hívni az ágazat véleményformáló szakembereit és minden borkedvelő, borértő érdeklődőt, hogy itt vitassák meg az aktuális borjogi kérdéseket és egyeztessenek a hazai bormarketing irányvonalairól, azaz hogy felületet biztosítsanak a szőlőbor ágazatot segítő véleményformáló gondolatoknak és teret adjanak a szakmát érintő érdemi kommunikációnak.
A 2017. március 2-án a Boscolo Hotel Róma termében megrendezendő eseményen előadást tart többek között Kis Miklós Zsolt, a Miniszterelnökség agrár-vidékfejlesztésért felelős államtitkára az aktuális vidékfejlesztési támogatásokról, Jacques Stanislas Nadolski, az Európai Bizottság tanácsadója az uniós borreformokról, Josef Glatt, az Osztrák Bortermelők Szövetségének igazgatója „az osztrák csodáról”, illetve Dr. Török András, a Magyar Turisztikai Ügynökség igazgatója is, aki a bormarketing stratégiáról beszél majd.
Ez utóbbi lesz a fő témája a konferencia hagyományos záró eseményének, a Bormarketing Kerekasztalnak is, amelyet „Közösségi program – operatív szervezet” címmel rendeznek meg Dr. Brazsil Dávid, Csetényi Csaba, Herczeg Ágnes, Kling József, Dr. Tábor István, Tóth Tamás Antal és Dr. Török András részvételével.
A konferenciára jelentkezni a www.aborkonferencia.hu oldalon lehet. Alább közöljük a részletes programot.
Programterv
9.30-9.40 | Miniszterelnökségi megnyitó (5 éves évforduló) | ||
9.40-9.50 | Köszöntő | ||
Légli Ottó, elnök, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa | |||
9.50-10.00 | Köszöntő | ||
Rókusfalvy Pál, kommunikációs szakember, borász, a konferencia házigazdája | |||
10.00-10.25 | Vidékfejlesztési támogatások az elkövetkező időszakban | ||
Előadó: Kis Miklós Zsolt, agrár-vidékfejlesztésért felelős államtitkár, Miniszterelnökség | |||
10.25-10.50 | A szőlőbor ágazat stratégiája | ||
Előadó: dr. Brazsil Dávid, főtitkár, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa | |||
10.50-11.05 | Kávészünet | ||
11.05-11.30 | Várható borreformok az Európai Unióban | ||
Előadó: Jacques Stanislas Nadolski, az Európai Bizottság tanácsadója | |||
11.30-11.55 | Aktualitások a borjog területén – változások, egyszerűsítések | ||
Előadó: Gál Péter, eredetvédelemért felelős helyettes államtitkár, Földművelésügyi Minisztérium | |||
11.55-12.20 | A közfoglalkoztatottak mezőgazdasági (és kiemelten szőlészeti) foglalkoztatásának lehetőségei | ||
Előadó: Dr. Simon Attila István, munkaerőpiacért felelős helyettes államtitkár, Nemzetgazdasági Minisztérium | |||
12.20-12.45 | „Az osztrák csoda a borász szemével” | ||
Előadó: Josef Glatt, igazgató, Osztrák Bortermelők Szövetsége | |||
12.45-13.40 | Állófogadás | ||
13.40-14.05 | Közös bormarketing stratégia | ||
Előadó: dr. Török András, igazgató, Magyar Turisztikai Ügynökség | |||
14.05-14.30 | Bormarketing és eredetvédelem a borakadémikus szemével | ||
Előadó: dr. Fiáth Attila, nemzetközi borakadémikus | |||
14.30-14.55 | Michelin csillagok – minőség, felelősség, elhivatottság | ||
Előadó: Gerendai Károly, a Pannon Gasztronómiai Akadémia elnökségi tagja, étteremtulajdonos – COSTES | |||
14.55-15.10 | Kávészünet | ||
15.10-15.35 | Digitalizáció az agráriumban: trend vagy szükségszerűség? | ||
Előadó: Gombos Szilárd, az Agrárinformatikai Klaszter elnöke | |||
15.35-16.00 | Bio lehetőségek, nehézségek, sikerek | ||
Előadó: Wille-Baumkauff Márta, borász, Tokaj Pendits, a Vindependent elnöke | |||
16.00-17.00 | Bormarketing kerekasztal – Téma: „Közösségi program – operatív szervezet” | ||
dr. Brazsil Dávid, főtitkár, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa | |||
Csetényi Csaba, alapító, tulajdonos, HG Média | |||
Herczeg Ágnes, nemzetközi borakadémikus, Fine Wine Consulting | |||
Kling József, főszerkesztő, Gusto | |||
dr. Tábor István, ügyvezető, tulajdonos, Trinety Média | |||
Tóth Tamás Antal, szerkesztő, helyettes vezető, TV2, Tények | |||
dr. Török András, gasztronómiáért és bormarketingért felelős igazgató, Magyar Turisztikai Ügynökség |