Milyen legyen az új arculata a Szekszárdi Borvidéknek?

Mi jut eszedbe, ha a szekszárdi borvidékre gondolsz? Az elegáns, harmonikus tanninnal ellátott vörösök világa? A szekszárdi palack? A szekszárdi szüreti mulatságok?

 

Mi az, hogy Szekszárdi Borvidék?

Folytatva a gondolatsort a bortúrák az Iván-völgyben? A kadarka? A szekszárdi bikavér? Még hosszan sorolhatnánk, ám ennyi pont elég. Ha most körülnézünk, akkor bizony látjuk, hogy a Szekszárdi Borvidéknek nincs igazán egy egységes és átütő arculata. (ahogy sok más borvidéknek sem) Vannak logók melyek kissé archaikusak, de igazán szép és a modern igényeket kielégítő megjelenítés nincs. Mondhatnánk, hogy ez úgy kell a borvidéknek, mint egy falat kenyér. A másik oldal persze rögtön rákontrázik, hogy köszönöm szépen, előbb veszek új hordókat, mintsem ilyesmibe ruházzak be.

szeksz1
Egy kóstolóra való felhívás…

A méret a lényeg?

Ha a magyar embert a vörösborról kérdezik, akkor a villányiak, egriek biztos befutók. A szakértőknél lehet, hogy Szekszárd már előrébb tart. Hogy is van ez? Másképp értékelik a borokat a hétköznapi fogyasztók és a hivatásos borkortyolók. Ott van a divat, meg a (boros) népemlékezete, a kortyolási minták. Ne feledjük, hogy a hazai (vörös)borvidékeink közül az utóbbi években rakéta sebességgel zárkózott fel Szekszárd. Ilyenkor kapnak szívükhöz az Egriek, hogy ők meg hol maradnak? Egy picit talán éppen lemaradnak a versenyben, bár méretben bőven a duplája a telepített ültetvényeik mérete Szekszárdhoz képest. Eger (2012-es adatok szerint, Eger 6000Ha és Szekszárd 2600Ha) Vajon a mennyiség a lényeg? Szekszárdnak már van közös palackja, Egernek még nincs. Tehát a verseny kiélezett a fogyasztók kegyeiért, és itt már nem mindegy a megjelenés, az arculat. Egyesek szerint viszont csak a részrehajló borszakírók billentik a mérleg nyelvét ide-oda.Egységes arculatban az Egri Borvidék sem túlzottan jeleskedik jelenleg. Facebook-on like-ok megoszlása a hivatalos borvidéki profilokon, Szekszárd: 5600, Eger: 1200, és erőteljesebb a szekszárdi kommunikáció.

 

Lesz új arculat!

A Szekszárdi borvidék pályázat keretében újítja meg arculatát. A 2016. október 11-én induló megmérettetés professzionális lebonyolításában az ArtHungry.com kreatív közösségi oldal segíti a borászokat. A tervezők munkáikat október 28-ig tölthetik fel arra az online felületre, amelyen keresztül a közönségszavazás is lezajlik majd a november eleji díjátadás előtt.

szeksz2
A régi logó…

 

„Kiváló borai és immáron saját palackja mellett a Szekszárdi borvidék logója, arculata talán a legfontosabb fizikai megtestesítője a márkának. Tükröznie kell azt a magas értékrendet, dinamizmust és összefogást, amit képvisel a borvidék. Ezért – hagyományaink tiszteletben tartása mellett – teljesen logikusnak tűnik, hogy az elmúlt évek fejlődését a borvidék arculatának frissítésében is továbbvigyük” – fogalmazta meg ifj. Vida Péter, hogy miért döntött úgy a Szekszárdi Borászok Céhe, hogy összesen 500 000 forint díjazású pályázatot ír ki a borvidéki arculat kialakítására.

 

A pályázat lebonyolításához olyan partnert kerestek, amely a maga területén hasonló szakmai színvonalon dolgozik, mint amilyen odafigyeléssel a legjobb szekszárdi kadarkák, kékfrankosok és bikavérek készülnek. „Az ArtHungry.com egy független online közösségi oldal, mely 2015-ben indult el azzal a céllal, hogy a hazai kreatív alkotók egy közös felületen megoszthassák alkotásaikat, és kapcsolatokat építhessenek. Az oldal prezentációs felülete kiválóan alkalmas egy ilyen jellegű nyílt pályázat lebonyolítására; kíváncsian várom, hogy a jelenlegi tagjaink vagy az újonnan regisztráltak milyen megoldásokat töltenek majd fel erre az izgalmas kiírásra” – nyilatkozta Tábori-Simon José, az ArtHungry.com művészeti vezetője.

 

A kiírás október 11-én válik nyilvánossá a www.arthungry.com oldalon. A pályázat nyílt, de online regisztrációhoz kötött. A pályázók október 28-ig dolgozhatnak a terveken, az öttagú zsűri ezt követően kezdi meg az értékelést. Velük párhuzamosan a nagyközönség is megtekintheti az arculatterveket, amelyekre ők is szavazhatnak. Végül november elején derül ki, ki mellett tette le a voksát a zsűri és a honlapot felkereső érdeklődők.

A részletes pályázati kiírás az ArtHungry.com aloldalán (https://palyazat.arthungry.com/hu/2016/szekszardi_borvidek/rules), a pályázattal kapcsolatos friss információk a borvidék Facebook-oldalán (https://www.facebook.com/aszekszardiborvidek/) találhatóak.

A sajtóanyag forrása: Wineglass Communication

szeksz3