kingling

Királyka csinálók – Új közösségi bormárka a piacon

 

Tóth Zoltán foodie írása

Egy új bor, egy új közösségi márka lehet a jelképe és egyben az egyik első eredménye annak a munkának, amelyet a Tokaji Szőlő- és Bortermelési Közösségi Infrastruktúra Központ nonprofit kft. 2016-ban kezdett el.

A kft. azzal a szándékkal jött létre, hogy a hegyközség minden tagjának a szőlészettől a borászatig ívelő teljes spektrumban tudjon technológiai szolgáltatásokat nyújtani. A termelőket három, a ma elérhető legkorszerűbb technológiával és gépekkel felszerelt üzemközpont várja majd, ahol beszerezhetnek alapanyagokat, bérelhetnek erőgépeket, művelőeszközöket. A zöldmunkáktól a préselésen át, akár a pezsgőkészítésig rendelhetők szolgáltatás csomagok a kft-től, a nonprofit működésnek és az eszközpark kihasználtságának köszönhetően a piacinál jelentősen alacsonyabb áron.

A közösségi gondolkodás és gondoskodás szolgálatában alakították ki azt a koncepciót, hogy a közösségi infrastruktúrára támaszkodva, a helyben megtermelt szőlőfelesleg hasznosítása érdekében létrehoznak egy közösségi bort, egy közösségi márkát. A saját bor előállítása csökkenti a termelők függését a piac ingadozásától, a kft ugyanis legalább 100 Ft/kg-os átvételi árat garantál a gazdáknak.

A bor Kingling márkanéven kerül majd forgalomba, száraz és félédes verzióban. A borvidék nevét nem tüntetik fel a palackon, ahogy a fajtákat, vagy az évjáratot sem. A cél egy jellegzetes ízvilág kialakítása, hogy a termékpiramis legalsó fokára is jól iható, vállalható bor kerüljön.

Az első kóstolási élmények alapján ez sikerült is, a 800Ft-os árkategóriában ritkán találkozni ennyire tiszta, élvezhető, túlzó hibáktól mentes borokkal, mint a Kingling.

kingling