2012. augusztus 23. – Az ihatóbb Magyarországért
Az IFDT az origo-val közösen idén is megrendezte a nemzetközi és magyar bor- és párlatbemutatóját Budapesten, egy Duna-parti hotelben, álló és mozgóképekkel adjuk vissza a hangulatot. Tavasszal volt ez a nagy kóstoló a Spirit of Wine, és csak egy kis csavar kell, hogy a Wine and Spirit-re gondoljunk a londoni székhelyű boriskola-hálózatra. Ötletes név és briliáns reklámkampány, a szervezők bemutatták, hogy lehet a női dekoltázsból hatásos borkóstolásra felhívást készíteni. A helyszín is maga az elegancia fellegvára, a Hotel Sofitel Budapest.
65 bor- és párlatkészítő, 300 kóstolható bor és párlat, számokban a rendezvény. A résztvevő országok: Magyarország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Portugália, Chile, Mexikó, Argentína, Dél-Afrika, Skócia, Új-Zéland, Ausztrália, USA.
Nővel mindent el lehet adni, hangzik a régi szlogen, csak nem mindegy, hogy ezt miképpen teszik. Már az egyik legnagyobb közösségi oldalon is kiderült, hogy Spirit of Wine reklámplakátja roppant sikeres. Sokan kedvelték, nézegették, osztották meg egymás között a felhívást.
Az IFDT Kereskedelmi Kft. hitvallásából: „Célunk, hogy a magyar borkedvelők elérhető áron hozzájussanak a világ élenjáró borászatainak termékeihez. Olyan borokhoz, pezsgőkhöz, vermutokhoz és boralapú párlatokhoz, amelyeket a magyar borászatok a sajátos természeti és technológiai tradíciójuk, valamint a hazai szőlőfajta választék miatt nem kínálhatnak számukra.”
Jól sikerült a rendezvény, annak ellenére, hogy a rendezvény versenyben volt, a borrajongók kegyeiért mások is versenyeztek aznap. A hotel kóstolásra berendezett körfolyosója, és termei megteltek borkortyolókkal. Videónk is jól illusztrálja azt a kellemes félhomályos hangulatot. Idén sajnos nem jutottunk be, a Spirit of Wine Extra kurzusaira, majd talán jövőre onnan is tudósítunk.
Németh Brigitta, borász (Tornai Pincészet) megosztotta velünk tapasztalatait, miután kóstoltunk együtt néhány tételt. „Az előző év tapasztalata alapján, idén több volt a látogató Budapest egyik legexkluzívabb borkóstolóján. Meglepő módon a közönséget nem csak a külföldi borászatok nedűi tették kíváncsivá, hanem a magyar borok iránt is nagy volt az érdeklődés. Ez az alkalom lehetőséget adott az oda látogatóknak, hogy olyan különleges borokat kóstolhattak, mely által nem mindennapi élményben részesülhettek.
Somló hazánk egyik legkisebb borvidéke, nekem mégis ez a legkülönlegesebb. Nagy kihívás számomra, mint kezdő borásznak ez a munka. Véleményem szerint a somlói borok gazdag ízvilággal, mineralitással jellemezhetőek. A rendezvényen lehetőségem nyílt arra, hogy egy csodálatos ország, kiváló borával hasonlíthassam össze ( Joseph Drouhin-Chablis ’09). Ízben és illatban alapvetően a zöldalmás és citrusos jegyek voltak a meghatározóak. Persze nem feledkezhettem el az ásványosságáról sem, ahogy egy Somlóinál sem lehet. Az érzés teljesen hasonló, mintha sós követ kóstolgatnék.
A Tornai Pincészet kiállítójaként éltem azzal a lehetőséggel, hogy a többi kiállító borait is kóstolhassam, és véleményt formáljak. Bebizonyosodott számomra, hogy a mi pincészetünk kiválóan helyt áll ebben a versenyben, és minden bizonnyal pozitív értékelést kaptunk a Hotel Sofitel Budapest rendezvény látogatóitól.”