Az MTÜ, a Magyar Turisztikai Ügynökség komolyan gondolja a közösségi bormarketinget. Most Kínába, a ProWine China kiállításra segítenek ki magyar pincészeteket.
Tokaj és Villány tengely mentén
A magyar borokat a balatoni Kristinus Borbirtok, a tokaji Grand Tokaj, a Patricius Borház, a Tarcellier, a Tokaj-Hétszőlő Szőlőbirtok, a Zsirai Pincészet, a szekszárdi Vida Pincészet, valamint a villányi Bock Pince, a Csányi Pincészet, a Malatinszky Kúria és a Vylyan Pincészet képviseli Kínában.
120 m2 magyar bor a ProWine China rendezvényen
A közösségi bormarketingért is felelős Magyar Turisztikai Ügynökség 2017. november 14-16. között részt vesz a ProWine China Nemzetközi Bor és Szeszesital Szakvásáron. Az MTÜ egyedi, kifejezetten a fogadópiacra tervezett arculati elemekkel felépített, 120 m2-es standon nyújt lehetőséget a 11 társkiállító pincészet borainak bemutatására, információcserére és tárgyalások lebonyolítására. A kiállítási megjelenés mellett a magyar borok idén további exkluzív fórumokon is bemutatkoznak a kínai szakmai közönségnek.
Szik Mátyás sommelier felkészül
A közösségi magyar stand központi kóstolózónával várja az érdeklődőket, ahol a társkiállítók borait ismerhetik meg a vendégek. Emellett az Ügynökség napi három alkalommal szervezett, különböző tematikájú szakszemináriumokkal is szeretné felhívni a szakmai közönség figyelmét a változatos, minőségi magyar borokra. A kurzusok kiemelt célja a világ legegyedibb édesborának, a tokaji aszúnak a bemutatása, emellett a piac jellegzetességéből adódóan a szervezők nagy hangsúlyt fektetnek a magyar vörösborok promóciójára. A kurzusok keretében Szik Mátyás, Örökös Magyar Bajnok Sommelier előadásai révén a látogatók teljes és hiteles képet kaphatnak a magyarországi borászat és bortermelés jelenéről, jövőjéről, valamint a bemutatott borokról. Mind a központi kóstolózónában kínált borokat, mind a szakszemináriumon bemutatásra kerülő tételeket Szik Mátyás válogatta ki a megjelenő pincészetek tételeiből.
A sanghaj-i külképviseleten
A kiállításon való részvétel mellett a Sanghaj-i Magyar Főkonzulátus közreműködésével lehetőség nyílik további, exkluzív fórumokon is a magyar bor népszerűsítésére. Ezen programok keretében többek között borismereti képzésben részt vevő hallgatók ismerkedhetnek meg a magyar borokkal, valamint Sanghaj egyik legrangosabb klubjában és éttermében, a kiemelkedő presztízs értékkel bíró Roosevelt Házban kaphatnak betekintés az érdeklődők a magyar borok világába.
Több mint 1,2 milliárd forint értékben
A mintegy 1,2 milliárd forint (KSH becslés) értékű magyar bort adtak el Kínában, ezzel a 11. helyet foglalja el az export országok között.