2013. május 1. – Az ihatóbb Magyarországért
Nagyon jól éreztük magunkat a Duna-palotában. Jó borok, ismerős arcok – 22 borvidékről elegáns környezetben. Kell még valami a borkortyoló emberkének? Persze, hogy kell, valami egyediség, ami kiemeli, rangosabbá teszi a kóstolót. A 22-es csapda kóstoló koncepciója alakulóban, de mindenképp hasznosnak tartjuk a missziót. A Szervezőkkel beszélgettünk a közeledő újabb kóstoló kapcsán a tervekről, tapasztalatokról.
M I: A 22-es Csapdája Nyárköszöntő Borkóstoló
H O L: A38 – PestiEst Tetőterasz
M I K O R : 2013. 05.11. SZOMBAT 16H
TETŐTERASZ
Jegyár: 5.500.- Ft, Elővételben: 4.900.- Ft
Jegyár kedvezményes elővételben 2013. május 3.-ig: 4.900.- Ft
Milyen volt a legutóbbi a kóstoló?
II. csapdánk is remek hangulatban telt, melyet a hely varázsa csak fokozott. A Duna Palota szintén jó választásnak bizonyult, méretét tekintve is, hiszen mind a 22 borász külön asztalt kapott és bőven volt hely a látogatók számára is. Mindig próbálunk némi pluszt is belecsempészni a rendezvényekbe, mint élő hangszeres zene (zongorajáték).
Mennyire vagytok elégedettek a látogatottsággal?
A látogató közönségünk folyamatosan gyarapszik, de még van hova fejlődnünk. Mindig látunk új arcokat, és próbáljuk bővíteni a kört. A III. csapdára szeretnénk sok külföldit is meghívni, tekintettel arra, hogy számukra az egy ideális program arra, hogy megismerjék a magyar borokat és borvidékeket.
Van a „kóstolópiacon” helye egy ilyen rendezvénynek?
Azt gondoljuk, hogy ennek a koncepciónak – melyet hiánypótlónak tartunk – van létjogosultsága, hiszen még a hozzáértő borfogyasztók közül is csak kevesen tudnák felsorolni Magyarország borvidékeit maradéktalanul. A koncepciót legutóbb az Agrár Marketing Centrum is támogatta, amely szintén egy nagy elismerés. Látogatóink – legyen akár magyar, vagy külföldi – tájékoztatása mellett, fő célunk még az ismeretlen borászatok részére marketing- és bemutatkozási lehetőség biztosítása, hiszen ők gyakran csak azért szorulnak ki a piacról, mert erre nem tudnak elég eszközt fordítani.
Összehasonlítva az egyes és a kettes 22-es kóstolót, sikerült fejlődni?
Természetesen, mint minden új dolgot nekünk is tanulnunk kellett sok mindent és még nyilván a jövőben kell is, de úgy gondoljuk, hogy elég tapasztalatot gyűjtöttünk saját bőrünkön ahhoz, hogy meg tudjuk ítélni, mi lehet fontos a közönségnek. Fontosnak tartjuk például a megfelelő helyszínt, a minőségi poharakat, a marketinget, az igényességet.
Mi alapján választjátok ki helyszíneket?
Az első helyszín teljesen véletlenszerű választás volt, egy más rendezvény kapcsán egyszerűen beleszerettünk. A karácsonyi kóstolóhoz ideális helyszínnek bizonyult a Falk1 Rendezvényközpont. A második helyszínt már tudatosan választottuk kicsit nagyobbra, de továbbra is ragaszkodtunk az exkluzív jelleghez illetve a belvárosi elhelyezkedéshez, tekintettel arra, hogy ez a rendezvény alap vezérfonala. A III. csapda azért került kültéri helyszínre mert ez lesz számításaink szerint az évben az egyetlen olyan kóstolónk, ahol az időjárás miatt ez kivitelezhető lesz. A koncepció mindig ugyanaz, borvidékenként egy borászat azaz 22 és mindig mások, más helyszínen. A tematika elképzeléseink szerint bővülni fog a borvidékeken kívül mással is, de ez még egyelőre had legyen a mi titkunk.
Május 11., mi lesz eső esetén van B terv?
Ez jó kérdés! Nincs B terv, bár sokat gondolkodtunk rajta, de nem volt rá megfelelő helyszín. Végül olyan kompromisszumos megoldás született, hogy az A38 Hajó tetőterasza fedett, úgyhogy ha csak nem lesz hurrikán az eső nem fog befolyásolni minket.
Honnan indultatok? Hogy kaptatok kedvet a kóstolók szervezéséhez?
Évek óta járunk borkóstolókra mind belföldön, mind külföldön így ezek során rengeteg tapasztalatot szereztünk, sok borászt és borszerető embert megismertünk. Úgy gondoltuk, hogy egy saját koncepciójú, s egyben hiánypótló kóstolónak van helye a boros életben.